Nasza droga do zrównoważonego przedsiębiorstwa

 

Jako lider w branży, marka Alpina ponosi wyjątkową odpowiedzialność, zwłaszcza gdy chodzi o zrównoważony rozwój. Zrównoważony rozwój zakłada, by nie żyć na koszt przyszłych pokoleń. Dotyczy on zarówno zagadnień ekonomicznych, jak i ekologicznych i społecznych.

Zrównoważony rozwój to dla marki Alpina nic nowego, aczkolwiek w dzisiejszych czasach zyskuje on na znaczeniu. Alpina należy bowiem do grupy przedsiębiorstw, które jako firmy rodzinne od pięciu pokoleń bardzo troskliwie obchodzą się z naszymi zasobami naturalnymi i dążą do zwiększenia ich znaczenia. „Deutsche Amphibolin Werke”, w skrócie DAW, włączyła do swojej filozofii biznesu to, co dzisiaj rozumie się pod pojęciem zrównoważonego rozwoju już w chwili założenia grupy w 1895 roku w Ober-Ramstadt w powiecie Odenwald.

Koncepcja zrównoważonego rozwoju w grupie DAW i w samej marce Alpina jest realizowana zarówno w całym łańcuchu tworzenia wartości, jak również w zarządzaniu. Sięga ona od certyfikowanej produkcji aż po zakładowe przedszkola. Wszyscy dbamy o to, by cała grupa DAW i marka Alpina konsekwentnie kroczyły drogą ku zrównoważonemu przedsiębiorstwu.

Historia marki Alpina przedstawia kilka etapów zrównoważonego rozwoju.

Badania i rozwój

Wiele innowacji dotyczących zrównoważonego rozwoju ma swoje źródło w Dziale Badań i Rozwoju. W grupie DAW jest on wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia i ma szczególnie szerokie kompetencje. Świadczy o tym ponad 100 patentów, które zostały zgłoszone przez DAW w ciągu ostatnich 30 lat. Istota prac badawczych polega na znajdowaniu nowych możliwości, by farby były jeszcze przyjaźniejsze dla środowiska. DAW wynalazła nie tylko farbę dyspersyjną, lecz także wprowadziła pionierskie rozwiązania, jak np. farby bezrozpuszczalnikowe. Badacze są wspierani przez założony w 2005 roku Dr Robert-Murjahn-Institut, który doradza we wszelkich kwestiach związanych z ochroną środowiska i komfortem mieszkania.